Problém
Sportovní lezení a lezení na skalách je v dnešní době stále populárnější, zváště po úspěších Adama Ondry a mnoha jiných českých lezců, se ze sportovního lezení stává mainstreamový sport a koníček.
K lezení je vždy potřeba parťák, který vám bude krýt záda, ale jak ho najít? V dnešní stále více digitalizované a rychle se rozvíjející době se mění i způsob, jakým poznáváme nové lidi. I přes širokou škálu komunikačních nástrojů, které společnost nabízí, je paradoxně stále obtížnější budovat nová přátelství a vztahy, zejména v rámci větších měst.
Cíl
Návrh robustní platformy, která lezcům zprostředkuje možnost hledat nové lezecké parťáky, bude jim poskytovat informace o lezeckých lokacích a jak se k nim dostat a také možnost sdílet své tipy a zážitky.
Nástroje
Google Forms, Figjam, Figma, Photoshop
Kvantitativní průzkum byl zaměřen na lezeckou komunitu s cílem zkoumat vztah k existujícím aplikacím, nejčastěji používané funkce a naopak funkce, které lezcům chybí.
Původně bylo zamýšleno, že aplikace bude sloužit jako databáze lezeckých oblastí s navigací a lezeckým deníkem. Výzkum ukázal, že sice stále existuje poptávka po aplikaci, která poskytuje kvalitní TOPO mapy a navigaci. Nicméně, po důkladné analýze odpovědí, se ukázalo následující:
Painpointy
– Pouze online mapy
– Nedostatek fotek
– Chybí komentáře od lezců
- Chybí sdílení fotek a videí
- Počasí v lokalitě
- Neintuitivní rozhraní
Opodvědi účastníků naznačovaly touhu po sdílení zážitků a zkušeností. A tak se databáze organicky proměnila v prostředí, které spíše připomíná sociální síť.
Po analýze konkurence a dotaznákového šetření byly výsledky trnasformovány do tří základních pilířů, na kterých bude aplikace stát.